Asiakastyytyväisyys

Asiakastyytyväisyys: Miksi se on niin tärkeää? Asiakastyytyväisyys on yksi yrityksen tärkeimmistä kulmakivistä. Tyytyväiset asiakkaat palaavat, suosittelevat yritystä muille ja ovat valmiita maksamaan tuotteista tai palveluista enemmän. Tällainen myönteinen kierre ei yleensä synny sattumalta, vaan se vaatii paljon työtä ja jatkuvaa kehittämistä. Yksi varmimmista tavoista parantaa asiakastyytyväisyyttä on tehdä päätöksiä tutkittuun Lue lisää…

Pehmeästä mittarista tuli kova mittari!

Laajasti tunnettujen NPS-tutkimusten suora vaikutus liikevaihtoon on nyt selvitetty. Servitium Oy ja UltraLeanBusiness Oy Ltd selkeyttävät NPS-suositteluindeksin vaikutuksen yrityksen liikevaihtoon. Tämä tapahtuu yhdistämällä Servitiumin vankka kokemus NPS-tutkimuksista ja UltraLeanBusiness Oy Ltd:n Business Simulaattorit. Tutkimus on hyvästä, mutta tuleeko data oikeasti hyödynnettyä? Samu Pellikan mukaan asiakaskuuntelu on hyvin tärkeää asiakaspidon takaamiseksi, Lue lisää…

Oppiläksyjä GDPR:stä nro!

Mikä ihmeen GDPR? Tietosuoja-asetus (General Data Protection Regulation, GDPR) on Euroopan unionin laki, joka koskee henkilötietojen käsittelyä ja tietosuojaa. Se astui voimaan 25. toukokuuta 2018 ja korvaa aiemman tietosuojadirektiivin. GDPR on suunniteltu suojaamaan yksityisyyttä ja antamaan yksilöille enemmän kontrollia heidän henkilötietojensa käsittelyyn. GDPR:n tarkoituksena on asettaa yhteiset standardit henkilötietojen käsittelylle Lue lisää…

Asiakastutkimus – Miten ja miksi?

Asiakastutkimus – Miten ja miksi? Asiakastutkimus on tärkeä työkalu yrityksille, jotka haluavat menestyä kilpailussa. Asiakastutkimus auttaa yrityksiä ymmärtämään asiakkaidensa tarpeita ja odotuksia, jotta he voivat tarjota parempaa palvelua ja tuotteita. Asiakastutkimuksen avulla yritys voi selvittää, mitkä ovat sen asiakkaiden tärkeimmät tarpeet ja toiveet. Näin yritys voi kehittää tuotteitaan ja palveluitaan Lue lisää…

Kaukolämmön asiakastyytyväisyys säilyy vakaana myös haastavina aikoina

Toteutamme vuosittain asiakkaallemme Saarijärven Kaukolämpö Oy:lle asiakastyytyväisyystutkimuksen ja tällä kertaa viimeisin toteutus tehtiin ajankohtana 28.11.-11.12.2022. On hieno seurata asiakastyön kehittymistä ja positiivisten tulosten jatkumoa Saarijärven Kaukolämpö Oy:llä. Otteita tutkimustuloksista 100 % vastaajista sanoi, etteivät he ole havainneet kaukolämmön jakelussa häiriöitä viimeisen vuoden aikana. Suurin osa (86,4 %) ei ole myöskään Lue lisää…

Asiakaskokemuksen kehittämisen merkitys liiketoiminnalle

Asiakaskokemuksen kehittämisen merkitys liiketoiminnalle Kaikessa liiketoiminnassa ja myyntityössä asiakaskokemuksella on valtaisa merkitys. Asiakaskokemus viittaa siihen, miten potentiaaliset ja nykyiset asiakkaat kokevat yrityksen sekä yrityksen tuotteet ja palvelut. Usein koetun palvelun merkitys on suurempi kuin yrityksen tuotteiden ominaisuuksien (Gerdt & Korkiakoski 2016). Asiakaskokemus on yksi tärkeimmistä tekijöistä, jotka vaikuttavat yrityksen menestykseen ja Lue lisää…

Mikä on ilmoittajansuojelulaki ja EU:n ilmoittajansuojeludirektiivi?

Ilmoittajansuojelulaki, jolla pannaan täytäntöön Euroopan unionin ilmoittajansuojeludirektiivi, astui Suomessa voimaan 1.1.2023. Tiesitkö, että kaikissa vähintään 50 henkilöä työllistävissä organisaatioissa on oltava jatkossa ilmoituskanava väärinkäytösepäilyjen ilmoittamiseen? Vähintään 50 työntekijän yksityisen sektorin organisaation tulee rakentaa sisäinen ilmoituskanava väärinkäytösepäilyjen ilmoittamiseen. Ilmoituskanava tulee ottaa käyttöön viimeistään 17.12.2023. Pääsääntöisesti muiden organisaatioiden tulee perustaa sisäinen ilmoituskanava Lue lisää…

Yhteistyö Macon Oy:n ympäristökonsultoinnin kanssa

MACON OY on bio- ja kiertotalouden asiantuntijayritys ja tarjoaa laajaa ympäristökonsultointia. Tutkimustalo Servitium tuo voimaa MACON OY ympäristökonsultointiin. Alkavan yhteistyön avulla Macon pystyy keräämään aiempaa helpommin ja nopeammin laajoja paneeliaineistoja ympäristöhankkeiden yhteydessä. ”Kuluttajien ja yritysten tietotaso ja kiinnostus ovat ratkaisevassa asemassa uusien, ympäristöystävällisten ratkaisujen käyttöönotossa. Yhdistämme tämän ymmärryksen muihin tutkimustuloksiin Lue lisää…

Kiitos!

Olemme yhteydessä mahdollisimman pian.

Sulje
Sulje