Eris AI tunnesävy- ja laatuluokkatyökalun avulla saadaan helposti luotua analyysejä ja näin säästetään paljon aikaa manuaaliselta käsittelytyöltä. Palvelu toimii kätevästi pilvessä Servitiumin webportaalissa.
Yksi Sentiment analyysien erityisen hyvä hyödyntämisen kohde on asiakaspalautteiden tai muiden arviointien tunnesävyjen analyysi toiminnan kehittämistä varten.
Esimerkiksi eri tietojärjestelmien kirjausten tai asiakaspalautteiden tunnesävyjen trendejä on helppoa seurata, mihin suuntaan yritys on saanut palveluja kehitettyä.
Lisäksi Eris AI:lla voi yrityksen asiakastiedotteita ja henkilöstötiedotteita ennen lähettämistä analysoida tunnesävyjen ja myönteisyyden osalta sekä kehittää myönteisempää yrityskulttuuria.
Toiseksi AI:n toinen keskeinen toiminnallisuus laadullinen luokittelu on hyödyllinen esim. asiakaspalautteiden ohjaamisessa oikeisiin työjonoihin ja tikettien jatkokäsittelyssä tms.
Lisäksi Servitiumin tekoäly voi haluttaessa luokitella reaaliajassa (API kutsut) ja tehdä isojen datamassojen aineistojen luokittelua oikeisiin luokkiin juurikin asiakkaiden tarpeiden mukaan.